loading...

دانستني هاي روز

دانستني هاي جالب جديد دانستني هاي جالب علمي دانستني هاي جالب اسلامي دانستني هاي جالب پزشكي دانستني هاي خنده دار دانستنيهاي جالب همراه با عكس كانال دانستني هاي جالب دنيا دانستني هاي جالب براي دانش آموزان

بازدید : 387
11 زمان : 1399:2

ترسناك ترين و مخوف ترين مكان هاي جهان كه در تسخير ارواح هستند

1 – منطقه پلاكلي (Pluckley)، شهر كِنت (Kent)

1 – منطقه پلاكلي (Pluckley)، شهر كِنت (Kent)
پلاكلي جايي است كه اغلب به جن زده ترين روستا در كل انگلستان تشبيه شده است. اين منطقه در نزديكي شهر اشفورد (Ashford) در كِنت قرار گرفته و گفته مي شود يكي از روح خيرترين و پر رفت آمدترين مكان ها براي ارواح است. جاذبه هاي ترسناك اين منطقه شامل فرايت كُرنِر (Fright Corner) كه پيچي معروف است و محلي بوده كه يك راهزن در آن با مرگ نابهنگام خود رو به رو شده است. همچنين جنگل اسكريمينگ (Screaming Woods) از ديگر جاذبه هاي وهم انگيز اين منطقه مي باشد و شايعه هايي در مورد اينكه هنوز مي توان صداي وحشتناك گريه مردگان را در آن شنيد مطرح مي شود. بسياري از ساكنان منطقه پلاكلي از اينكه نام محل زندگيشان به عنوان محلي ترسناك شناخته مي شود به ستوه آمده اند. ولي با اين حال هر ساله در هنگام مراسم هالووينانبوهي از شكارچيان ارواح در اين منطقه گردهم مي آيند.
1 – منطقه پلاكلي (Pluckley)، شهر كِنت (Kent)
2 – جزيره عروسك ها، مكزيك
شوچيميلكو (Xochimilco) نام منطقه اي در شهر مكزيكو سيتي است كه متشكل از يك سيستم گسترده از كاريزها، جزاير مصنوعي و مزارع كشاورزي كوچك مي باشد. مشهورترين زمين كشاورزي اين منطقه متعلق به مردي به نام جوليان سانتانا بارِرا (Julian Santana Barrera) است. وي پس از اينكه جنازه دختري مرده را در نزديكي يكي از كاريزها پيدا كرد، شروع به جمع آوري عروسك هاي دور انداخته شده و تكه هاي بدن آنها كرد و سپس، هر كدام را از درختان اين جزيره آويزان مي كرد تا ارواح شيطاني را دفع كنند. آقاي بارِرا در سال 2001 درگذشت اما عروسك ها و همينطور اين امكان همچنان وجود دارند و مي توان با قايق به تماشاي اين جزيره ترسناك رفت.
2 – جزيره عروسك ها، مكزيك
3 – جزيره هاشيما (Hashima)، ژاپن
هاشيما كه در فاصله 15 كيلومتري از بندر ناگاساكي (Nagasaki) كشف شد، جزيره اي است كه در ميان سالهاي 1887 تا 1974 در آن معادن استخراج زغال سنگ وجود داشت و اوج جمعيت آن تا سال 1959 به تعداد 5259 نفر رسيده بود، يعني تعداد 216264 نفر در هر مايل مربع. پس از اينكه صنعت نفت ژاپن در دهه 1960 ميلادي جايگزين زغال سنگ شد، جزيره هاشيما به حال خود رها شد و حالا به عنوان جزيره ارواح (Ghost Island) شناخته مي شود. بخش كوچكي از اين جزيره در سال 2009 براي بازديد گردشگران بازگشايي شد و اغلب قايق هايي براي به نمايش گذاشتن مناظر آن وارد جزيره مي شوند. از اين جزيره براي فيلم برداري از مخفيگاه شيطاني راسول سيلوا (Raoul Silva)، شخصيت منفي قسمت اِسكاي فال (Skyfall) از فيلم جيمز باند استفاده شد.
3 – جزيره هاشيما (Hashima)، ژاپن
4 – برج لندن (Tower of London)
بر اساس افسانه ها، برج سنگي و با ابهت لندن توسط تعداد ده ها مورد از ارواح اشراف زادگان تسخير شده است، صاحبان اين روح ها اكثراً در پشت ديوارهاي خاكستري رنگ اين محل با مرگ خود رو به رو شده اند. يكي از اين ارواح، توماس بِكِت (Thomas Becket) نام دارد كه گزارش هايي در مورد مشاهده شدن روحش در اين مكان اعلام شده است. اِدوارد پنجم (Edward V) و ريچارد (Richard) از شهر شروزبري (Shrewsbury) كه به پرنسس برج ها مشهور بود و احتمالاً در سال 1483 در اين مكان به قتل رسيد، آن بولين (Anne Boleyn) كه سرش را در برج سبز (Tower Green) از تنش جدا كردند و كاترين هاوارد (Catherine Howard)، كسي كه شش سال پس از آن واقعه اعدام شد، همگي از جمله ارواح سرگردان اين برج هستند.
4 – برج لندن (Tower of London)
5 – تپه صليب ها (The Hill of Crosses)، ليتواني (Lithuania)
تپه صليب ها مكاني زيارتي براي پيروان كاتوليك (Catholic) است كه در سال 1830 بنا شد. اين انديشه وجود دارد كه اين مكان شامل حداقل تعداد 100 هزار شمشير و صليب غول آسا مي شود و توسط پاپ ژان پل دوم (Pope John Paul II) به عنوان مكاني براي اميد، صلح و عشق توصيف شده است. اگرچه هيچكس دوست ندارد كه شب را در اين مكان به تنهايي سپري كند.
5 – تپه صليب ها (The Hill of Crosses)، ليتواني (Lithuania)
6 – جنگل آئوكيگاهارا (Aokigahara)، ژاپن
اين جنگل در پاي كوه فوجي (Mount Fuji)، انگار چيزي است كه فقط به اتفاقات فيلم ترسناك پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) تعلق دارد. اين جنگل در اساطير كشور ژاپن، ارتباطي تاريخي با شياطين دارد و دومين مكان پر طرفدار در جهان براي خودكشي است. عنوان يكم اين ليست از آن پل گلدن گيت (Golden Gate Bridge) در سان فرانسيسكو است. فقط در سال 2010 بود كه بيش از 50 نفر جان خود را در اين مكان گرفتند و هر ساله، افراد داوطلبي در آن به دنبال يافتن جسد مي روند. همچنين سكوت خاص، يكي از موارد اشاره شده در مورد اين جنگل است. اين سكوت به لطف تراكم بالاي درختان و مسدود شدن جريان باد توسط آنها به وجود آمده است. به كوهنوردان توصيه مي شود تا از طناب هاي پلاستيكي براي علامت زدن مسيرشان استفاده كنند و مراقب باشند كه گم نشوند.
6 – جنگل آئوكيگاهارا (Aokigahara)، ژاپن
7 – دخمه مردگان پاريس (Paris Catacombs)
اين استخوانگاه زيرزميني، محل نگهداري بقاياي شش ميليون انسان است. غارها و تونل هاي بي شمار اين مكان در حدود 280 كيلومتر در زير زمين شهر گسترش يافته و در طول جنگ جهاني دوم توسط مقاومت فرانسه (French Resistance) مورد استفاده قرار مي گرفت. اكنون اين محل به روي گردشگراني كه به دنبال ترسيدن هستند باز است و ورودي آن را مي توان در ميدان پليس دنفرت راچريو (Place Denfert Rochereau) پيدا كرد. همينطور دخمه هاي مشابهي را در شهرهاي رم و پالرمو مي توان پيدا نمود.
7 – دخمه مردگان پاريس (Paris Catacombs)
8 – قلعه ادينبورو (Edinburgh Castle)
يكي از جن خيزترين مكان ها در كشور اسكاتلند، قلعه ادينبورو است كه گفته مي شود خانه اي متعلق به يك نوازنده ساز، يك طبل زن بدون سر و يك جانور سياه رنگ شبيه به سگ است. در سال 2001 طاق ها و تالارهاي اين قلعه به دقت مورد يك بررسي علمي 10 روزه قرار گرفت و در اين تحقيق از ابزاري نظير تجهيزات ديد در شب، دوربين هاي ديجيتال، تصوير برداري حرارتي و همينطور تعداد 240 داوطلب حواس جمع مورد استفاده قرار گرفت. نزديك به نيمي از افرادي كه شركت كرده بودند، گزارش هايي از مشاهده ارواح و پديده هاي شبح وار از جمله افت ناگهاني دما و احساس حضور موجوديتي نهان كه لباسشان را مي كشد اعلام كردند.
8 – قلعه ادينبورو (Edinburgh Castle)
9 – شهر پريپيات (Pripyat)، اوكراين
اين شهر ارواح بدون شك يك موضوع بسيار نگران كننده است، ولي فقط نام اين شهر نيست كه مي تواند ترسناك باشد. شهر پريپيات واقع در منطقه ممنوعه ي چرنوبيل (Chernobyl Exclusion Zone)، در سال 1970 ساخته شد تا محل زندگي كارگراني باشد كه در نيروگاه محكوم به فنا كار مي كردند. اين شهر پس از بروز فاجعه در سال 1986، متعاقباً به شهري متروكه تبديل شد.
9 – شهر پريپيات (Pripyat)، اوكراين
10 – شهرهاي قابل توجه ديگر
براي اين ليست شهرهاي قابل ذكر ديگري هم وجود دارند كه شامل شهر كراكو (Craco) در ايتاليا كه بر اثر زلزله به محلي متروكه تبديل شد، شهرهاي اسبق معدن كاوي در كاليفرنيا، شهر هامبِر اِستون (Humberstone) در كشور شيلي، كولمانزكوپ (Kolmanskop) در كشور ناميبيا (Namibia) و همينطور دهكده أورادور سور گلان (Oradour-sur-Glane) مي شوند. دهكده أورادور سور گلان جايي مي باشد كه ساكنين آن در جنگ جهاني دوم توسط نيروهاي آلماني قتل عام شدند. شارل دوگل (Charles de Gaulle) در آن موقع فرمان داد كه اين محل هيچ زمان بازسازي نشود و بايد به عنوان يك بناي يادبود هميشگي براي جنايات رخ داده باقي بماند.
10 – شهرهاي قابل توجه ديگر
11 – جاده يونگاس شمالي (The North Yungas Road)، كشور بوليوي
اين جاده كه به نام هاي اِل كامينو دِ لا موئِرته (El Camino de la Muerte) يا جاده مرگ (Death Road) هم شناخته مي شود، مسيري 60 كيلومتر است كه در سال 1930 توسط زندانيان پاراگوئه اي ساخته شده است. اين جاده مسير عبور رانندگان نترسي است كه از پايتخت كشور بوليوي يعني لاپاز (La Paz) به سمت شهر كورويكو (Corioco) حركت مي كنند. رفت و آمد در اين جاده دو طرفه است اما اين در حالي است كه اين جاده بندرت عرضي بيش از سه متر به خود مي بيند و حتي گارد ريلي هم براي محافظت در آن وجود ندارد. بارش شديد باران و مه خطر عبور و مرور در اين جاده را دو چندان مي كند و يك اشتباه كوچك محاسباتي مي تواند به معني سقوط از ارتفاع 600 متري باشد. اين مسير تا كنون جان هزاران نفر را گرفته و امروزه صليب هايي را براي علامت گذاري نقاطي كه خودروها از آنجا سقوط كرده اند قرار داده اند. آمار بالاي مرگ و مير و موقعيت تماشايي اين جاده انگيزه اي بسياري را در موتورسواران شجاع به وجود مي آورد تا تلاش كنند كه با وسيله اي دو چرخ از اين مسير عبور نمايند. اين مسير در سال هاي اخير اصلاح شده و اكنون بخشي تازه براي دور زدن از يكي از خطرناك ترين قسمت هاي جاده قديمي آن جايگزين شده است.
11 – جاده يونگاس شمالي (The North Yungas Road)، كشور بوليوي
12 – عمارت بورلي رِكتوري (Borley Rectory)، شهرستان اِسِكس (Es***)
عمارت بورلي ركتوري در سال 1863 و در مكاني كه متعلق به يك كليسا و صومعه قرن دوازدهمي بوده ساخته شد و طبق تعاريف بسياري، جن زده ترين خانه در كل بريتانيا است. افسانه اي مشهور ادعا مي كند كه يكي از راهبان عمارت بورلي عاشق يكي از راهبه هايي كه در صومعه نزديك به اين محل بوده مي شود. آن دو تصميم مي گيرند كه از آنجا بگريزند ولي ريش سفيدان كليسا از برنامه آنها با خبر مي شوند. راهب را به دار آويختند و در همان هنگام، زن را در خزانه اي كه زير خانه كشيش بخش قرار داشت به صورت زنده دفن كردند. از آن زمان روح آنها تمامي قسمت هاي اين مكان را تسخير كرده است.
12 – عمارت بورلي رِكتوري (Borley Rectory)، شهرستان اِسِكس (Es***)
13 – نيايشگاه استودان سِدلِك (Sedlec Ossuary)، جمهوري چك
اين كليساي كوچك در نزديكي شهر كوتنا هُرا (Kutna Hora)، حاوي بقاياي 70 هزار انسان است و هر ساله تعداد 200 هزار توريست را براي تماشا به سمت خود جذب مي كند. اين موضوع حقيقت دارد كه استخوان هاي اين افراد به شكلي عجيب و غريب و به طرزي هنري در اين محل مرتب سازي شده است. برخي از دكوراسيون هاي داخلي اين نيانيشگاه شامل چلچراغي از استخوان ها و نورپردازي هايي كه پر از جمجمه هستند مي شوند.
13 – نيايشگاه استودان سِدلِك (Sedlec Ossuary)، جمهوري چك

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 380
  • بازدید سال : 1121
  • بازدید کلی : 29441
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی