loading...

دانستني هاي روز

دانستني هاي جالب جديد دانستني هاي جالب علمي دانستني هاي جالب اسلامي دانستني هاي جالب پزشكي دانستني هاي خنده دار دانستنيهاي جالب همراه با عكس كانال دانستني هاي جالب دنيا دانستني هاي جالب براي دانش آموزان

بازدید : 273
11 زمان : 1399:2

ترفند فوق العاده جالب عابر بانك

اگر سارقان شما را وادار كردند كه از كارت عابر بانكتان پول بگيرند شما رمز

كارتتان را به صورت معكوس (يعني از آخر به اول) وارد كنيد مثلا اگر كلمه

عبور شما 1254 ميباشد شما عدد 4521 را وارد كنيد. با اين كار عابر بانك

به شما پول ميدهد ولي در عين حال دستگاه به صورت خودكار پليس را در

جريان سرقت قرار ميدهد. اين قابليتي است كه تمام دستگاههاي خودپرداز

دارند ولي اكثر مردم از آن بي خبرند.

دليل غسل جنابت چيست؟…

به هنگام خروج مني يا آميزش جنسي هم روح متأثر مي شود و هم جسم. غسل جنابت كه هم شستشوي جسم است و هم به علت اينكه به قصد قربت انجام مي يابد شستشوي جان است، اثر دوگانه اي روي جسم و روح مي گذارد تا روح را به سوي خدا و معنويت سوق دهد و جسم را به سوي پاكي و نشاط و فعاليت.

سوال: چرا اسلام دستور مي دهد كه به هنگام جنب شدن تمام بدن را بشوييم در حالي كه فقط عضو معيني آلوده مي شود و آيا ميان بول كردن و خارج شدن مني تفاوتي هست كه در يكي فقط محل را بايد شست و در ديگري تمام بدن را؟

پاسخ اين است كه خارج شدن مني از انسان يك عمل موضعي نيست (مانند بول و ساير زوايد) به دليل اينكه اثر آن در تمام بدن آشكار مي گردد و تمام سلول هاي بدن به دنبال خروج آن در يك حالت سستي مخصوص فرو مي روند و اين خود نشانه تأثير آن روي تمام اجزاء بدن است.

طبق تحقيقات دانشمندان در بدن انسان دو سلسله اعصاب نباتي وجود دارد كه تمام فعاليت هاي بدن را كنترل مي كند (اعصاب سمپاتيك) و (اعصاب پاراسمپاتيك) اين دو رشته اعصاب در سراسر بدن انسان و در اطراف تمام دستگاه ها و جهازات داخلي و خارجي گسترده اند.

وظيفه اعصاب سمپاتيك (تند كردن) و به فعاليت واداشتن دستگاه هاي مختلف بدن است و وظيفه اعصاب (پاراسمپاتيك) (كند كردن) فعاليت آنهاست و از تعادل فعاليت اين دو دسته اعصاب نباتي دستگاه هاي بدن به طور متعادل كار مي كند.

گاهي جريان هايي در بدن رخ مي دهد كه اين تعادل را به هم مي زند، از جمله اين جريانها مسأله (ارگاسم = اوج لذّت جنسي) است كه معمولاً مقارن خروج مني صورت مي گيرد.

در اين موقع سلسله اعصاب پاراسمپاتيك بر اعصاب سمپاتيك پيشي مي گيرد و تعادل به شكل منفي به هم مي خورد.

اين موضوع نيز ثابت شده است كه از جمله اموري كه مي تواند اعصاب سمپاتيك را بكار وادارد و تعادل از دست رفته را تأمين كند تماس آب با بدن است و از آن جا كه تأثير (ارگاسم) روي تمام اعضاي بدن به طور محسوس ديده مي شود و تعادل اين دو دسته اعصاب در سراسر بدن به هم مي خورد دستور داده شده است كه پس از آميزش جنسي يا خروج مني تمام بدن با آب شسته شود و در پرتو اثر حيات بخش آن تعادل كامل در ميان آن دو دسته اعصاب در سراسر بدن برقرار گردد. (و اينكه مي بينيم در خبري از امام علي بن موسي الرضا ـ عليه السّلام ـ نقل شده كه فرمودند: ان الجنابه خارجه من كل جسده فلذلك وجب عليه تطهير جسده كله» «جنابت از تمام بدن بيرون مي آيد و لذا بايد تمام بدن را شست» (وسائل الشيعه، ج ۱، ص ۴۶۶) گويا اشاره به همين موضوع است.)

البته فايده غسل منحصر به اين نيست بلكه غسل كردن علاوه بر اين يك نوع عبادت و پرستش نيز مي باشد كه اثرات اخلاقي آن قابل انكار نيست و به همين دليل اگر بدن را بدون نيّت و قصد قربت بشوييم غسل صحيح نيست.

در حقيقت به هنگام خروج مني يا آميزش جنسي هم روح متأثر مي شود و هم جسم. روح به سوي شهوات مادي كشيده مي شود و جسم به سوي سستي و ركود. غسل جنابت كه هم شستشوي جسم است و هم به علت اينكه به قصد قربت انجام مي يابد شستشوي جان است، اثر دوگانه اي روي جسم و روح مي گذارد تا روح را به سوي خدا و معنويت سوق دهد و جسم را به سوي پاكي و نشاط و فعاليت.

از همه اينها گذشته وجوب غسل جنابت يك الزام اسلامي براي پاك نگه داشتن بدن و رعايت بهداشت در طول زندگي است زيرا بسيارند كساني كه از نظافت خود غافل مي شوند ولي اين حكم اسلامي آنها را وادار مي كند كه در فواصل مختلفي خود را شستشو دهند و بدن را پاك نگاهدارند اين موضوع اختصاصي به مردم اعصار گذشته ندارد در عصر و زمان ما نيز بسيارند كساني كه به علل مختلفي از نظافت و بهداشت بدن غافلند. (البته اين حكم به صورت يك قانون كلي و عمومي است حتي كسي را كه تازه بدن خود را شسته، شامل مي شود).

مجموعه جهات سه گانه فوق روشن مي سازد كه چرا بايد به هنگام خروج مني (در خواب يا بيداري) و همچنين آميزش جنسي (اگر چه مني خارج نشود) غسل كرد و تمام بدن را شست.

اين آينه، دو طرفه است يا نه؟

بحث آينه هاي دو طرفه، بله افرادي به اين روش از شما در حاليكه در هتل يا اتاق پرو يا در حمام يا دستشويي هستيد فيلم يا عكس تهيه كرده و به معرض ديد عموم مي گذارند. پس حتما قبل از اينكه از محل هاي داراي آينه استفاده كنيد از يكطرفه بودن آن مطمئن شويد!

اين روزها مساله امنيت و پخش عكس و فيلم هاي خصوصي داغ است و جداي اينكه با پيشرفت هاي خوبي كه در زمينه ساخت دوربين هاي مخفي كه تشخيص آنها هم چندان آسان نيست ميسر شده، زمان خوبي هست كه اين مطلب را نيز بخوانيد:

بحث آينه هاي دو طرفه، بله افرادي به اين روش از شما در حاليكه در هتل يا اتاق پرو يا در حمام يا دستشويي هستيد فيلم يا عكس تهيه كرده و به معرض ديد عموم مي گذارند. پس حتما قبل از اينكه از محل هاي داراي آينه استفاده كنيد از يكطرفه بودن آن مطمئن شويد!

اما چطور؟

قبل از هركاري از تست انگشت استفاده كنيد:

انگشت خود را روي آينه قرار داده. اگر بين انگشت شما و تصوير آن يك فاصله اي باشد، اين آينه واقعي است. اگر انگشت شما به تصويرش چسبيده باشد، اين آينه دو طرفه است و فردي دارد شما را مشاهده مي كند.

دليل : چون در آينه واقعي لايه جيوه در پشت شيشه است ولي در آينه هاي دو طرفه لايه جيوه در روي سطح شيشه است. از همه شما دوستان خوبم انتظار دارم اين موضوع را براي آشنايان خود مطرح كنيد و نگذاريد عده اي سودجو و فرصت طلب، آبروي فرد يا خانواده اي را مورد سوء استفاده قرار دهند.

لورفتن كساني كه در فروشگاهها زنان را ديد ميزنند +عكس

ركوردهايي جالب و عجيب از كشور چين !

ركوردهايي جالب و عجيب از كشور چين !

چين كشور عجايب است. تاريخ، سنت، مردم، سياست... اين كشور پرجمعيت ترين و همچنين يكي از بزرگترين كشورهاي دنياست كه عجايب بسيار زيادي از گذشته تا به حال در آن وجود داشته است و گويي همه‌‌چيز درباره اين كشور، عجيب و باورنكردني است.

چين اين روزها به عنوان يكي از كشورهاي صنعتي دنيا شناخته مي شود و تقريبا تمام افراد دنيا حداقل يك وسيله چيني همراه يا در خانه شان دارند كه روزانه از آن استفاده مي كنند. اين كشور غير از كپي كاري و توليد انبوه موارد قابل ذكر ديگري نيز دارد.

تكناز www.taknaz.ir
پرجمعيت اما مسن

چين ديگر در همه جهان با جمعيت عجيب و غريبش مشهور است و همه مي‌دانند كه هيچ كشوري در دنيا در اين زمينه به پاي آن نمي‌رسد. آخرين تخمين‌ها، جمعيت اين كشور را 1,347,350,000نفر نشان مي‌دهد. حدود نيمي از جمعيت چين در مناطق روستايي ساكن هستند. جمعيت شهرنشين چين از سال ۱۹۹۰ با سرعت بسيار زيادي افزايش پيدا كرده و در حال حاضر ۵۱/۳ درصد جمعيت چين در مناطق شهري ساكن هستند؛ رقمي كه در سال ۱۹۹۰ تنها ۲۶درصد بود. با وجود اين جمعيت زياد، چين با مشكل بزرگي بنام "افزايش سالمندان" مواجه است.

براساس پيش‌بيني سازمان ملل، جمعيت بالاي ۶۰ سال چين احتمالاً تا سال ۲۰۵۰ با دو برابرشدن، به رقمي حدود ۴۳۸ ميليون نفر مي‌رسد. پرداخت حقوق بازنشستگي اين افراد يكي از مشكلات اقتصادي چين است. افزايش سن بازنشستگي يكي از گزينه‌هايي است كه دولت چين مي‌خواهد از آن به‌عنوان راهكاري در اين زمينه استفاده كند. هر چند اين اقدام با نارضايتي عمومي همراه خواهد بود اما دولت اين كشور هم براي مقابله با اين وضعيت گزينه‌هاي زيادي ندارد. با معيار‌هاي جهاني، بازنشسته‌هاي چين حقوق زيادي نمي‌گيرند اما به‌نظر مردم اين كشور، اين حقوق خوب به‌نظر مي‌آيد. ميانگين حقوق بازنشستگي در اين كشور حدود ۳۶۰دلار در ‌ماه است كه حدود نصف حقوق افراد شاغل به‌حساب مي‌آيد. علت اصلي افزايش طبقه مسن چين اجراي سياست سختگيرانه تك‌فرزندي طي‌سال‌هاي 60 -1950 است.

تكناز www.taknaz.ir بيشترين جمعيت آنلاين جهان

از هر پنج‌كاربر اينترنت در جهان يك نفرشان چيني است! چين با دسترسي حدود ۵۱۳ ميليون نفر از شهروندانش به اينترنت بيشترين جمعيت آنلاين جهان را دارد و در اين زمينه ركورددار است. چين در رشد دسترسي به اينترنت هم حركت سريعي داشته است. در سال ۲۰۰۰ تعداد كاربران اينترنت چين تنها ۲۳ ميليون نفر بود اما اكنون در اين زمينه ركوردشكن است؛ هرچند دولت اين كشور از پيشتازان فيلترينگ هم به‌حساب مي‌آيد. در پروژه موسوم به "ديواره آتشين عظيم" مقام‌هاي چيني سايت‌هاي خاصي را از دسترس كاربران‌شان خارج كرده‌اند. بسياري از سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي به همين‌خاطر در چين قابل دسترسي نيستند اما چيني‌ها براي آنها جايگزين خاص خود را دارند. Qzone مشهورترين شبكه اجتماعي اين كشور است كه براساس آخرين آمارها 480ميليون عضو دارد. Sina Weibo را جايگزين توئيتر در چين مي‌شمارند كه براساس گزارش فوريه سال‌جاري ۳۰۰ميليون كاربر در اين كشور از آن استفاده مي‌كنند. گوگل هم در چين قابل دسترسي نيست و سايت Baidu عملاً جايگزين آن به‌حساب مي‌آيد. به جاي يوتيوب هم چيني‌ها بيشتر از سايتي به نام Youku براي اشتراك‌گذاري ويدئو استفاده مي‌كنند.

تكناز www.taknaz.ir
تقريباً همه بي‌سيم!

در چين ۹۰۰ ميليون نفر "شو‌جي" يا همان تلفن‌همراه دارند و بيشتر زندگي خود را با آن مي‌گذرانند. براساس اين آمار تقريباً همه بزرگسالان چين در سراسر اين كشور تلفن همراه دارند. استفاده از تلفن همراه براي استفاده از اينترنت هم بسيار مرسوم است. برخي از گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه چيني‌ها ۷۰ درصد وقت خود را آنلاين سپري مي‌كنند.

تكناز www.taknaz.ir
طلوع آفتاب در ۱۰ صبح!

چين كه در شرق آسيا قرار گرفته 9,640,821 كيلومترمربع وسعت دارد و از نظر وسعت مناطق خاكي، دومين كشور بزرگ جهان به‌حساب مي‌آيد. براساس تعريف‌هاي مختلفي كه از مجموع وسعت كشورها مي‌شود چين در رده‌بندي كلي كشورها از نظر وسعت كل در مقام سوم يا چهارم قرار مي‌گيرد. اين كشور داراي مرز زميني با ۱۴كشور است و همچنين از سمت شرق و جنوب با درياي چين شرقي، خليج كره، درياي زرد و ديگر آب‌هاي آزاد احاطه شده ‌است.

با اين وسعت، زياد چين تا سال ۱۹۴۹، پنج ساعت رسمي در نقاط مختلف خود داشت اما در سال ۱۹۴۹ و بعد از جنگ داخلي اين كشور جمهوري خلق چين به‌عنوان اتحاد بيشتر اين كشور يك ساعت واحد را براي كل كشور كه هشت‌ ساعت جلوتر از گرينويچ است درنظر گرفت. اين اقدام باعث شد كه مثلاً در برخي مناطق غربي چين طلوع آفتاب در ساعت ۱۰صبح به‌وقت رسمي باشد! به همين‌خاطر استفاده غيررسمي از ساعتي موسوم به ساعت ارومغي در مناطق غربي مرسوم است كه دوساعت از ساعت رسمي كشور عقب‌تر بوده اما مشكلات مردم را حل مي‌كند.

تكناز www.taknaz.ir
از سهميه‌بندي غذا تا دومين اقتصاد بزرگ جهان

از هنگام اجراي اصلاحات اقتصادي در چين در سال ۱۹۷۸، اين كشور يكي از سريع‌ترين رشد‌هاي اقتصادي دنيا را داشته است. اين كشور اكنون دومين اقتصاد بزرگ دنيا براساس توليد ناخالص به‌حساب مي‌آيد و بزرگترين صادر‌كننده جهان است. چيني‌ها علاوه بر اينكه بيشترين صادرات جهان را دارند دومين وارد‌كننده بزرگ كالا هم هستند. اين رشد اقتصادي را چيني‌ها مديون اصلاحات دنگ شياپينگ هستند كه بستر مناسبي براي رشد جادويي اقتصاد اين كشور فراهم كرد. تا دهه ۱۹۸۰ غذا در چين به‌شدت سهميه‌بندي مي‌شد و به‌عنوان نمونه تا چند دهه پيش، گوشت در چين يك غذاي تجملي به‌حساب مي‌آمد و بيشتر مردم ماهي يك يا دو بار مي‌توانستند گوشت بخورند.

براساس گزارش صندوق بين‌المللي پول، توليد ناخالص ملي چين (اسمي) ۷/۲۹۸ تريليون دلار است و اگر همين روند ادامه پيدا كند آمريكا را هم پشت سر مي‌گذارد. چين بزرگ‌ترين ذخاير ارزي جهان را دارد و رهبران اتحاديه اروپا به همين‌خاطر با مشكلات اقتصادي كشورهاي عضو اين اتحاديه به سراغ چين رفتند تا به آنها كمك كند. بيش از ۵۰درصد مردم چين كشاورزند. صنعتگران 24درصد و كارمندان و بازرگانان26درصد نيروي كار فعال اين كشور را تشكيل مي‌دهند.

تكناز www.taknaz.ir
مركز كارخانه‌هاي جهان

كارخانه‌هاي بسياري از شركت‌هاي مهم جهان به‌ دلايل مختلف مانند پايين بودن بهاي انرژي و نيروي كار، در چين مستقر هستند. به‌عنوان نمونه سال گذشته توليد كالاهاي شركت اپل در چين جنجال‌ساز شد و گروهي از مقام‌هاي آمريكا درباره توليد محصولات اين شركت فناوري در چين اعتراض كردند. استيو جابز، مديرعامل فقيد اپل علاوه بر ارزان بودن نيرو و مسئله هزينه، تخصص، اطلاعات و كار خوب چيني‌ها را علت توليد محصولات اين شركت در چين به جاي آمريكا اعلام كرده بود. به گفته جابز پيدا كردن متخصصاني كه در آمريكا ۹‌ماه زمان مي‌برد در چين طي دوهفته صورت گرفته است. از سال ۲۰۰۰ همه محصولات اپل در چين توليد مي‌شوند.

تكناز www.taknaz.ir
بمب ساعتي اقتصاد چين

با وجود اينكه چين دومين اقتصاد بزرگ دنيا به‌حساب مي‌آيد اما اين كشور نيز اكنون با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌كند. آمارها در سال ۲۰۱۲ نشان مي‌دهد كه اقتصاد اين كشور در مقايسه با يك سال قبل ضعيف‌تر شده است. ون جيابائو، نخست‌وزير چين در آگوست سال‌جاري به صراحت اعلام كرد كه اقتصاد كشور تحت فشار قرار دارد و مشكلات چين ممكن است براي مدتي طولاني ادامه پيدا كند. در ‌واقع چين با مشكل كاهش تقاضاي جهاني براي كالاهاي صادراتي اين كشور و همچنين رشد كم مصرف داخلي روبه‌روست. با توجه به مطلوب نبودن شرايط اقتصادي آمريكا و اتحاديه اروپا (به‌عنوان دو بازار بسيار بزرگ كالاهاي چيني) نگراني از ادامه روند ضعيف رشد اقتصادي چين، همچنان وجود دارد. در فاصله ماه‌هاي آوريل تا ژوئن (سه ماهه دوم سال‌جاري) رشد توليد ناخالص داخلي چين تنها 7/6 درصد بوده است. هر چند اين ميزان رشد در مقايسه با كشورهاي غربي خيلي خوب است اما كندترين نرخ رشد چين در طول سه سال گذشته به‌حساب مي‌آيد.

تكناز www.taknaz.ir
كشوري با ۲۴۰ كلاهك هسته‌اي

ارتش آزاديبخش خلق كه به نيروهاي مسلح هوايي، دريايي و زميني چين گفته مي‌شود با داشتن 2/3 ميليون سرباز فعال، بزرگ‌ترين ارتش جهان به‌حساب مي‌آيد. چيني‌ها با ژاپن، فيليپين و ويتنام مناقشه‌هاي ارضي دارند؛ مسئله تايوان و اختلافات با آمريكا هم سال‌هاست ادامه دارد.

براساس آمار سال ۲۰۱۰ ارتش چين هزار و ۳۲۰ فروند جنگنده، ۹زيردريايي، ۲۷ ناوشكن و ۲۴۰كلاهك هسته‌اي دارد و مجموع بودجه نظامي اين كشور ۱۴۳ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود. از لحاظ بودجه دفاعي، چين به‌عنوان يك قدرت هسته‌اي پس از آمريكا دومين كشور جهان است. براساس گزارشي كه در آگوست سال ۲۰۱۱ منتشر شده، تخمين زده مي‌شود كه چيني‌ها ۱۹۵ موشك با قابليت حمل كلاهك هسته‌اي ازجمله ۷۵موشك بالستيك بين‌قاره‌اي در اختيار دارند. به‌عنوان نمونه از سال ۲۰۰۰، ارتش چين تلاش گسترده‌اي براي مدرنيزه كردن تجهيزات خود با خريد جنگنده‌هاي سوخوي اس‌يو-30 از روسيه كرد. اين كشور همچنين جنگنده‌هاي مدرني مانند چنگدو‌جي-۱۰ و چند نسل شنيانگ توليد كرده است. علاوه بر اين چين سامانه‌هاي موشكي اس-300 و اس-400 توليد روسيه را در اختيار دارد. به‌عنوان نمونه موشك‌هاي اس-۳۰۰ چين مستقر در تنگه تايوان توانايي حمله به فضاي هوايي تايوان را دارند و تهديدي براي تمامي هواپيماهاي آمريكايي به جز هواپيماهاي فوق‌العاده رادارگريز بي-۲ و جنگنده اف-۲۲ راپتور به شمار مي‌روند.

تكناز www.taknaz.ir
مشكلات جمعيت زياد و صنعتي‌بودن

جمعيت زياد چين و كارخانه‌هاي مختلف آن باعث شد تا اين كشور در سال ۲۰۰۷ از آمريكا در توليد گازهاي گلخانه‌اي پيشي بگيرد. هفت‌شهر از آلوده‌ترين شهرهاي جهان در چين هستند كه مرگ زودرس سالانه ۵۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر را رقم مي‌زند. مقام‌هاي چيني تلاش دارند تا اين مشكلات را حل كنند اما نگاهي به حجم اقتصاد و جمعيت چين به راحتي پيچيده بودن اين موضوع را مشخص مي‌كند؛ به همين‌خاطر براي هر توافقي درباره تغييرات آب و هوايي، چين يكي از كشورهاي تعيين‌كننده به‌حساب مي‌آيد.

تكناز www.taknaz.ir
متهم به كپي‌كاري

چيني‌ها در طول سال‌هاي گذشته هميشه به كپي كردن فناوري كشورهاي ديگر متهم شده‌اند. زماني كه تصاويري از جنگنده رادارگريز چين موسوم به چنگدو جي-۲۰ در جريان سفر رابرت گيتس به پكن منتشر شد رسانه‌هاي غربي اعلام كردند كه اين جنگنده با الگوبرداري از مدل‌هاي آمريكايي ساخته شده است. در سپتامبر سال‌جاري ميلادي هم چين نخستين ناو هواپيمابر خود را معرفي كرد و بازهم در اين زمينه متهم شد. پيش از اين جنگنده اف-22به همراه جنگنده‌هاي در حال آزمايش اف-35ساخت شركت لاكهيد مارتين تنها جنگنده‌هاي نسل پنجم جهان به‌حساب مي‌آمدند. اف-22علاوه براين تنها جنگنده‌ عملياتي جهان بود كه مي‌توانست به‌طور كلي از ديد رادارها پنهان بماند.

مقام‌هاي آمريكا پيش از اين به خوبي از تلاش دولت چين و سرمايه‌گذاري گسترده اين كشور در بخش نظامي خبر داشتند اما هيچ وقت تصور نمي‌كردند كه چيني‌ها اين قدر سريع بتوانند فاصله خود را با آنها كم كنند و در چشم برهم زدني در يك قدمي دستيابي به تجهيزات راهبردي اين كشور قرار بگيرند. جنگنده رادارگريز چين در واقع يكه‌تازي آمريكا را در ميدان جنگنده‌هاي نسل پنجم جهان از بين برده است و به همين‌خاطر در كنار پيشرفت‌هاي ديگر نظامي، پكن باعث نگراني‌ شديد مقام‌هاي واشنگتن شده است. زماني كه يك بالگرد رادارگريز آمريكا در جريان عمليات كشتن اسامه بن لادن در ابوت‌آباد پاكستان سقوط كرد بسياري از رسانه‌ها از انتقال لاشه آن به چين خبر دادند. گفته مي‌شود اين بالگرد اطلاعات بسيار مهمي به چيني‌ها داده است و آنها از تمامي اجزاي آن استفاده كرده‌اند.

تكناز www.taknaz.ir سه برابر بيشتر از دنيا اعدام مي كنند

با توجه به بالا بودن جمعيت در چين ميزان جنايت و خلافكاري نيز در آن زياد است. اين باعث شده است كه ميزان اعدام در اين كشور 3 برابر بيشتر از كل اعدام هاي دنيا است. در سال 2008 به طور رسمي 1718 نفر در اين كشور اعدام شدند اما پژوهشگران سياسي مي گويند اين مقدار بيش از 6 هزار نفر بوده است و اين ميزان تقريبا نزديك به 3 برابر بيشتر از تمام دنيا است.

تكناز www.taknaz.ir
بچه هايي با نام المپيك

المپيك سال 2008 براي چيني ها به عنوان يك نقطه عطفي شناخته مي شود به طوري كه تمامي مردم اين كشور علاقه خاصي به اين مسابقات داشتند. از ابتداي سال 2000 كه پكن به عنوان ميزبان المپيك انتخاب شد نزديك به 4000 بچه به نام"َAoyun" كه به معني المپيك است نام گذاري شدند. اين موضوع به اين جا ختم نمي شود و 4000 كودك ديگر نيز به نام "5 دوست" كه شعار اين مسابقات بود نام گذاري شدند.

تكناز www.taknaz.ir
45 بيليون چوب غذا

همانطور كه مي دانيد اصلي ترين وسيله غذا خوردن در چين "chopstick" يا همان چوب غذا است. چيني ها سالانه 45 بيليون جفت از اين چوب ها استفاده مي كنند اين تعداد چوب معادل 25 ميليون درخت بزرگ و بالغ است.

تكناز www.taknaz.ir
زندگي با روزانه كمتر از 1 دلار

فقر در كشوري كه بيش از 1.5 ميليارد نفر جمعيت دارد امري عادي است اما در چين 200 ميليون نفر زير خط فقر 1.25 دلار در روز زندگي مي كنند. اين در حالي است كه از سال 1981 تا 2004 پانصد ميليون نفر از زير خط فقر خارج شده اند.

تكناز www.taknaz.ir
نوشيدن آب آلوده

20 درصد از جمعيت جهان در چين زندگي مي كنند اما اين كشور تنها به 7 درصد از آب هاي جهان دسترسي دارد. اين امر باعث شده است كه مشكل آب آشاميدني در اين كشور از مرز خطر عبور كند به طوري كه 90 درصد از آب هاي زيرزميني و همچنين 75 درصد از درياچه ها و رودخانه ها آلوده هستند. نزديك به 700 ميليون نفر در چين روزانه از آب هاي آلوده مي نوشند.

تكناز www.taknaz.ir
بستني و ماكاروني از اختراعات چيني ها

مخلوط يخ زده شير و برنج براي اولين بار 200 سال قبل از ميلاد در چين ابداع شد كه نمونه اوليه بستني بوده است. همچنين كاسه ها و نشانه هايي از غذاهاي رشته اي در آثار 4000 هزار سال پيش چين ديده مي شود كه نشان مي دهد آن ها قبل از ايتاليا به ماكاروني دست پيدا كردند.

برگرفته از همشهري آنلاين و باشگاه خبرنگاران جوان

معماي جالب اعداد ! ( تست رياضي)

معما ي جالب اعداد ! ( تست رياضي) www.taknaz.ir

پرسش 1

كدام عدد 4 رقمي است كه رقم يكان هزار آن دو برابر رقم يكانش و دو تا بيشتر از رقم صدگانش باشد؟ رقم دهگان اين عدد يكي بيشتر از رقم يكان هزار و 5 واحد بيشتر از رقم يكانش است.

معما ي جالب اعداد ! ( تست رياضي) www.taknaz.ir

پرسش 2

چگونه مي‌توانيد اين 6 قطعه را در كنار هم قرار دهيد تا تصوير نهايي شبيه به شكل وسط باشد. اين قطعات دو رو هستند و تصوير طرف مقابل آنها معكوس سطح رويي است.

معما ي جالب اعداد ! ( تست رياضي) www.taknaz.ir

پرسش 3

در اين شكل چند Eمشابه آنچه در گوشه سمت راست بالاي تصوير مي‌بينيد در ابعاد و جهت‌هاي مختلف پيدا مي‌كنيد؟

معما ي جالب اعداد ! ( تست رياضي) www.taknaz.ir

*

*

*

*

*

*

*

پاسخ 1

اين عدد چهار رقمي عدد 8694 است كه رقم يكان هزار آن دو برابر رقم يكانش و دو تا بيشتر از رقم صدگانش است و رقم دهگان اين عدد نيز يكي بيشتر از رقم يكان هزار و 5 واحد بيشتر از رقم يكانش است.

معما و سرگرمي,معما,معماي رياضي

پاسخ 2

اگر قطعات را مانند آنچه در شكل مي‌بينيد در كنار هم قرار دهيد مي‌توانيد از اين قطعات شكل اصلي را بسازيد.

معما و سرگرمي,معما,معماي رياضي

پاسخ 3

همان‌طور كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد مجموع E‌هايي كه در تصوير مي‌بينيد برابر است با44

معما ي جالب اعداد ! ( تست رياضي) www.taknaz.ir

بررسي آماري تبليغات و درآمد سايتها و پرتالهاي داخلي و خارجي

امروزه دنياي وب شاهد حضور وب سايت هاي قدرتمندي است كه قادرند در هر ثانيه ۱هزاردلار كسب درآمد كنند. در ادامه فهرستي از پردرآمدترين سايت هاي جهان و ايران آورده شده است هرچند كه نوع كسب درآمد سايت هاي ايراني با ساير وب سايت هاي جهان بسيار متفاوت است.

● Amazon.Com

در آمد سايت آمازون به ميزان ۳۴ ميليارد دلار است. اين سايت معروف در هر ثانيه ۱هزاردلار درآمد كسب مي كند. تاريخ تاسيس اين سايت به سال ۱۹۹۴ بر مي گردد و در حال حاضر ۳۳هزار و ۷۰۰ نفر كارمند دارد. سايت آمازون بزرگترين سايت خرده فروشي جهان است كه در صدر فهرست پردرآمدترين سايت هاي جهان قرار گرفته است. درآمد سايت آمازون تنها از محل خرده فروشي نيست بلكه آمازون چند سايت پربازديد ديگر مثل الكسا و زاپوس را در زيرمجموعه خود دارد.

● Google.Com

به جرات مي توان گفت كه اينترنت بدون گوگل صفايي ندارد. گوگل در سال ۱۹۹۶ به عنوان يك پروژه تحقيقاتي توسط لري پيج و سرجي برين كار خود را آغاز كرد.اين دونفر دانشجوي دانشگاه استنفورد آمريكا بودند. درآمد اين سايت در سال ۲۰۱۰ ،۲۹ميليارد دلار بوده است.در واقع اين سايت در هر ثانيه به ميزان ۹۲۹ دلار درآمد كسب مي كند. گوگل سايتي صاحب سبك است.اين موضوع را مي توان بعد از راه اندازي گوگل پلاس توسط گوگل متوجه شد.

● Ebay.Com

سايت اي.باي در سال ۱۹۹۵ توسط يك ايراني راه اندازي شد. سايت اي.باي بهترين فروشگاه آنلاين است كه شما مي تونيد با مشتريان خود بر سر قيمت چانه زده و اجناس خود را به معرض فروش بگذاريد. در مدت ۱۳ سال گذشته مدير سايت اي.باي توانسته است ۳۵ شركت ديگر را از جمله ۶ فروشگاه آنلاين در هند،كره جنوبي،فرانسه و سوئد راه اندازي كند. طبق آخرين آمار درآمد اين وبسايت كه مديري ايراني دارد، ۹ميليارد و ۱۵۶هزار دلار است،درحقيقت اين وب سايت در هر ثانيه به اندازه ۲۹۰ دلار به ميزان درآمد خود مي افزايد.

● Yahoo.com

سايت ياهو از سايت هاي پردرامد جهان است.درآمد اين سايت با اين كه ۲ سال از گوگل قديمي تر است،از درآمد گوگل كمتر است.درآمد اين سايت ۶ ميليارد و ۳۲۴ ميليون دلار در سال است. به عبارتي ديگر اين سايت در هر ثانيه ۲۰۰دلار درآمد كسب مي كند.

● Alibaba.com

سايت علي بابا بر خلاف اسم فارسي كه دارد يك سايت خارجي است كه وابسته به شركت Alibaba.com واقع در هنگ كنگ است اما سرور آن در آمريكا قرار دارد.

اين سايت با بيش از يك ميليون عضو يك مجموعه كامل از شركت ها و محصولات آنها را در بردارد كه قابليت جستجو و تحقيق راجع به يك شركت خاص و يا محصول خاص را به كاربران خود مي دهد.فعاليت سايت علي بابا بيشتر بر تجارت بين كاربرانش متمركز است. اين سايت در حال حاضر ۶۵ ميليون كاربر از ۲۴۰ كشور جهان را دارد. درآمد اين سايت از محل فعاليت هايش ۵ميليارد و ۵۵۸ ميليون دلار است.

● Expedia.co.uk

زمان پيدايش اين وبسايت به سال ۱۹۹۶ بر مي گردد. اين وب سايت يك برند گردشگري است. در سال ۲۰۰۸ اين وب سايت از سوي مجله فورچون در بين ۳ وب سايت برگزيده دنياي وب معرفي شد. طي ۱۵ سال گذشته وب سايت expedia يكي از بزرگترين مراجع اينترنتي مسافران از سراسر جهان بوده است. ارزش اين وب سايت ۳ ميليارد و ۳۴۸ ميليون دلار است.در واقع اين وب سايت در هر ثانيه درآمدي به ميزان ۱۰۶ دلار دارد.

● Priceline.com

در اين وبسايت قيمت دهنده يك قيمت را براي تهيه بليت هواپيما در يك روز خاص [كه توسط كارت اعتباري تضمين شده] مي دهد و موافقت مي كند كه پرايس لاين مي تواند در هر شركت هواپيمايي كه توانست براي او بليت را تهيه كند و بليتها غير قابل برگشت هستند. پس از اين پرايس لاين چك مي كند كه آيا شركت هوايي با اين قيمت بليت ارائه مي كند و يا حاضر است با اين قيمت چنين خدمتي را ارائه دهد. اگر چنين شركتي يافت شد به صورت اتوماتيك چك مي كند كه آيا در آن روز به خصوص صندلي خالي دارد يا خير. اگر چنين صندلي را داشت مشتري را خبر مي كند.

پرايس لاين درآمد خود را از طريق اين فرايند به دو شكل به دست مي آورد .به دليل قابليت دسترسي اين سايت، خطوط هوايي موافقت خود را براي ارائه خدماتشان بر روي اين سايت اعلام كرده اند. پرايس لاين بر اساس تفاوت موجود ميان قيمت يك بليت و قيمت گذاري مشتري مي تواند كسب درآمد كند. همچنين يك حق الزحمه اسمي را براي شارژ بليت از مشتري دريافت مي كند. در آمد اين وب سايت ۳ميليارد و ۷۲ ميليون دلار است.

● Aol.com

اين وبسايت در سال ۱۹۹۱ به عنوان تارنماي امريكن آنلاين(American Online)رونمايي شد و در سال ۲۰۰۶ به AOL تغيير نام داد.اين تارنما كه بيش از ۳۰ ميليون كاربر از سراسر جهان دارد،داراي درآمد ۲ ميليارد و ۴۱۷ ميليون دلاري است. در حقيقت اين تارنما در هر ثانيه ۷۷ دلار درآمد دارد.

● Netflix.com

با ثبت نام در اين تارنما شما به فيلم ها و دي وي دي هاي آرشيو شده دنيا دسترسي خواهيد داشت و مي توانيد از آنها لذت ببريد. درآمد اين تارنما از دنياي بزرگ وب ۲ ميليارد و ۱۶۰ ميليون دلار است.به عبارتي اين سايت در هر ثانيه ۶۸ دلار درآمد دارد.

● Facebook.com

شايد بتوان گفت فيس بوك مشهورترين تارنماي دنياي اين روزهاي وب است.فيس بوك جوان ترين تارنماي اين فهرست است كه در سال ۲۰۰۴ پا به اين دنياي گشترده گذاشت. فيس بوك ۷۵۰ ميليون كاربر فعال از سراسر جهان دارد.مدير فيس بوك كسي است به نام مارك زوكربرگ. مارك زوكربرگ به عنوان جوانترين بيليونر جهان شناخته شده است. در تازه ترين آمار اعلام شده درآمد فيس بوك ۲ ميليارد دلار در سال و ۶۳ دلار در ثانيه است.

● ايرانيان همچنان پنهان مي كنند!

در حاليكه تارنماهاي خارجي از راه هاي گوناگوني كسب در آمد مي كنند به نظر مي رسد وب سايت هاي داخلي تنها از طريق تبليغات خود درآمد كسب مي كنند. البته آمار دقيقي از وبسايت هاي ايراني كه بيشترين درآمد را دارند در دسترس نيست و مديران اين وبسايت ها از اعلام ميزان درآمد خود از دنياي مجازي وب خود داري مي كنند.

به طور كلي هرچه ميزان بازديد كنندگان يك سايت بيشتر باشد هزينه تبليغات در آن نيز گرانتر است. به طور مثال قيمت تبليغات در خبرگزاري خبرآنلاين از ۲۰۰هزار تومان شروع مي شود و گاهي تا ۲ ميليون و ۸۰۰هزار تومان نيز مي رسد يا در خبرگزاري تابناك پر بازديدترين سايت خبري ايران حداقل ۲۵۰هزار تومان و حداكثر ۶ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان است اين در حالي است كه تبليغات در پرتالهايي چون راسخون و ايران-ك در خدود ۲۰۰ هزار تومان است.


اما با اين حال قيمت تبليغات در سايت بلاگفا، اولين سايت پربازديد داخل ايران ، حداقل ۱۵۰ هزار تومان و حداكثر ۱ميليون و ۵۰۰ هزار تومان است.قيمت ها در سايت ميهن بلاگ نيز از ۲۵۰هزار تومان شروع و به ۱ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان ختم مي شود. در اين ميان تعرفه تبليغات در سايت خبري تحليلي عصر ايران از همه جالبتر است.قيمت تبليغات دراين وب سايت خبري تحليلي عصر ايران از ۱ميليون تومان آغاز شدن و تا ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان مي رسد.شايد بتوان گفت اين سايت از لحاظ حداقل قيمت گران ترين سايت خبرايراني باشد. البته در كنار اين سايت خبر، سايت خبري ورزشي، ورزش ۳ نيز جزء سايت هايي است كه از محل تبليغاتش بيشترين درآمد را كسب مي كند. تعرفه تبليغات دراين وبسايت حداقل ۱ ميليون و پانصد هزار تومان و حداكثر ۷ميليون تومان است. درواقع اين وبسايت بيشترين تعرفه تبليغات را در ميان سايت هاي ايراني دارد

البته شايد بتوان گفت كه سايت هاي خريد آنلاين مثل سايت ايستگاه يا ديجي كالا از پردرآمد ترين هاي ايران هستند .تعرفه تبليغات اين سايت ها كم است به طور مثال تعرفه تبليغات در سايت ديجي كالا حداكثر ۱ ميليون تومان است اما تعداد كساني كه به اين سايت ها براي تبليغات سفارش مي دهند در مقايسه با ساير سايت ها زياد تر است.

باهوش‌ ترين شخص دنيا كيست؟

باهوش‌ ترين شخص دنيا كيست؟ (+عكس)  www.taknaz.ir

از آنجا كه ضريب هوشي انسان هاي معمولي بين ۸۵ تا ۱۱۵ است، فردي كه ضريب هوشي ۲۵۰ داشته باشد، قطعا نابغه محسوب مي شود.
ويليام جيم سايديس، باهوش ترين فرد تاريخ بود كه توانست در يك سالگي بنويسد، در ۵ سالگي به ۵ زبان رايج دنيا صحبت كند و در ۱۱ سالگي استاد دانشگاه هاروارد شود.
سايديس در سال ۱۸۹۸ در آمريكا به دنيا آمد و در سن ۴۶ سالگي نيز از دنيا رفت.
او توانايي خارق العاده اي در يادگيري رياضيات و زبان داشت. اولين بار به خاطر رشد مغزي زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها به خاطر تمركز بر روي ذهنش به شهرت رسيد اما در نهايت خود را از انظار عمومي دور كرد و از رياضيات هم دلزده شد رياضيات نيز عقب كشيد و با چندين نام مستعار مطلب مي نوشت. از ديگر ويژگي ها او اين است كه مي توانست در ۱۸ ماهگي نيويورك تايمز بخواند و در ۸ سالگي به ۸ زبان صحبت كند. جالب اينكه بعدها خودش زبان ديگري را به وجود آورد كه نامش را VENDERGOOD گذاشت.
ناگفته نماند، ضريب هوشي انسان هاي نابغه بين ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولي سايدس در اين زمينه ركورد باهوش ترين هاي دنيا را شكسته است. براي نمونه بد نيست بدانيد كه ضريب هوشي گاليله را ۱۸۰ تخمين مي زنند و ضريب هوشي بيل گيتس بنيان گذار شركت نرم افزاري مايكروسافت نيز ۱۶۰ است.

ادعاي چيني ها 64=65 (باورنكردني هست!!!)

دوستان عزيزحوصله كنيد و يك بار تصوير متحرك را كامل ببينيد.
شايد باور كردنش سخت باشه ...
ولي طبق استدلالي كه در اين تصوير متحرك توسط چيني ها بيان شده شصت و چهار مساويست با شصت و پنج !!

ادعاي چيني ها 64=65 (باورنكردني هست ) www.taknaz.ir

در واقعيت اين موضوع هيچ شكي نيست مي توانيد خودتان هم امتحان كنيد !

خودروي بدون راننده ي گوگل

خودروي بدون راننده ي گوگل با تأييد شهردار كاليفرنيا
از اين به بعد به صورت قانوني در خيابان ها حركت مي كند

شهردار ايالت كاليفرنيا جري براون بالاخره سند تأييد خودروي بدون راننده‌ي گوگل را امضا كرد. با امضاي اين سند، گوگل مي‌تواند خودروي بدون راننده‌اش را كه مدت‌ها روي آن كار كرده و مشغول تست آن بوده را به صورت قانوني وارد خيابان‌هاي ايالت كاليفرنيا كند. البته براي ايمني هم كه شده محدوديت‌هايي در اين قرارداد در نظر گرفته شده است.
از جمله محدوديت‌ها مي‌توان به وجود يك راننده‌ي داراي گواهينامه در صندلي راننده اشاره كرد! در مواقع اورژانسي وجود يك راننده‌ي واقعي از بروز حوادث زيادي جلوگيري مي‌كند. ايده‌ي خوبي است اما اگر ماشين كنترل دستي را در اختيار راننده قرار ندهد چه مي‌شود؟

گروه اينترنتي ايران ناز

درست است كه ماشين بدون راننده‌ي گوگل ما را ياد داستان‌ها و فيلم‌هاي ترسناكي مي‌اندازد كه در آن دنياي ربات‌ها از كنترل بشر خراج شده و جامعه‌ي انساني در معرض خطر قرار مي‌گيرد اما اين نكته هم بايد در نظر گرفت كه يك راننده‌ي بي دقت به مراتب بدتر از طرح گوگل رانندگي مي‌كند.
اما به آماري جالب در مورد آزمايشات گوگل توجه كنيد: ۳۰۰ هزار مايل (حدود ۴۸۰ هزار كيلومتر) بدون هيچ تصادفي! خودروي گوگل با به كارگيري حسگر‌هاي مختلف و تعقيب مسير، به صورت خودكار هدايت مي‌شود و فقط يك بار كه به صورت دستي هدايت مي‌شد، تصادف كوچكي داشته است.


منبع : خوارزمي

هوش خود را با اين آزمون بسنجيد!

اگر دلتون ميخواد كه ضريب هوشي خودتونو بسنجيد , به سوالاتي كه در ادامه ي اين مطلب وجود دارد را پاسخ دهيد و خودتونو بسنجيد , توجه داشته باشيد كه بايد بدون مكث جواب بديد !

۱) يك فروند هواپيما در مرز آمريكا و كانادا سقوط مي‌كند. بازماندگان از سقوط را در كجا دفن مي‌كنند؟

كانادا ( ؟ ) - آمريكا ( ؟ ) - هيچ‌كدام( ؟ )

۲) يك خروس در بام خانه&zw

برچسب ها ترفند.پول.كارت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 1150
  • بازدید کلی : 29470
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی