loading...

دانستني هاي روز

دانستني هاي جالب جديد دانستني هاي جالب علمي دانستني هاي جالب اسلامي دانستني هاي جالب پزشكي دانستني هاي خنده دار دانستنيهاي جالب همراه با عكس كانال دانستني هاي جالب دنيا دانستني هاي جالب براي دانش آموزان

بازدید : 421
11 زمان : 1399:2

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

روح بعنوان يك تصور در ذهن مردم وجود دارد، منابع علمي معتبر جهاني تاكنون وجود ارواح را تاييد نكرده اند اما نشانه هاي زيادي از ارواح همه روزه در زمين مشاهده مي گردد. تقريبا براي همه ما بسيار جالب و جذاب است تا در مورد دنياي پس از مرگ اطلاعات زيادي كسب كنيم و بدانيم كه پس از به خاك‌سپاري كالبد انسان، چه اتفاقي براي روحش مي افتد!

داستان هاي مربوط به ارواح هميشه جذابيت بسيار زيادي دارند. در برخي فيلم ها، روح را به شكل يك شبح نامرئي نشان مي دهند كه او همه را مي بينيد اما هيچ كسي قادر به ديدنش نيست. همچنين نشان مي دهند كه روح توانايي لمس وسايل و اشيا زميني را ندارد اما به راحتي از همه موانع عبور كرده و در و ديوار برايش مفهومي ندارند. حتي هر لحظه كه اراده كند مي تواند به دورترين نقطه زمين پرواز كرده و در مكان موردنظرش حضور به هم برساند.

به گزارش نيك شو، اما واقعيت وجودي روح چيست و اين مقوله به لحاظ علمي چگونه توصيف مي شود؟ بايد گفت ادعا و فرضيه هاي فراواني در اين زمينه وجود دارد كه بر اساس اديان و فرهنگ ها مختلف، تا حدي با هم متفاوت هستند. اما نقطه مشترك همه اطلاعات موجود در اين رابطه اين است كه انسان با دميده شدن روح در بدنش حيات يافته و پس از خروج آن نيز مي ميرد.

خداوند در قرآن در آيات ۲۹ حجر، ۷۲ «ص» و ۹ سجده مي‌فرمايد: «خدا پس از تكميل خلقت انسان و نظام بخشيدن به آن، از روح خويش در آن دميد، و سپس به فرشتگان دستور داد بر او سجده كنند.»

حالا اگر شما نيز همانند ما كنجكاو هستيد تا در اين رابطه اطلاعات بيشتري كسب كنيد، توصيه مي كنيم در ادامه مطلب با ما همراه باشيد. البته لازم است اشاره كنيم كه اين مطلب، برگردان يك مقاله انگليسي است و بنابراين، مدنظر داشته باشيد كه شايد در مواردي با ديدگاه هاي اسلامي ما نسبت به روح منافات داشته باشد.

چرا روح ها در شب ظاهر مي شوند؟

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

گفته ميشود كه ارواح در طول شب فعاليت بيشتري دارند، دليلش هم اين است كه در اين زمان از شبانه روز، موانع و مزاحمت هاي الكترونيكي كمتري وجود دارد. همين امر موجب مي شود تا گيرنده هاي روح‌بودنشان قوي تر بشود.

احتمال ديده شدن توسط حيوانات و كودكان زياد است

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

برخي از كارشناسان اين حوزه ادعا كرده اند كه كودكان و حيوانات به دليل داشتن انرژي بسيار زياد، مي توانند حضور روح را به خوبي حس كرده و حتي آن ها را مشاهده كنند. نيروهاي قدرتمند دروني آن ها موجب جذب ارواح مي شود.

ارواح در وضعيت دشوار و پرخطر زندگي مي كنند

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

بعضي از ارواح نمي توانند مرگ خود را باور كنند. از اين رو هميشه در شرايطي زندگي مي كنند كه گويي در يك كابوس ترسناك و وضعيت غير قابل حل گرفتار شده اند و راه فرار ندارند.

آن ها هرگز نمي خوابند

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

ارواح هرگز نمي خوابند و در بيشتر مواقع در حال پرسه زدن در اطراف هستند.

به دنبال جلب توجه هستند

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

ارواح هميشه به دنبال جلب توجه مردم هستند. آن ها دوست دارند ديده يا شنيده شوند. به همين خاطر، اگر در اطراف خود بوي عطري حس كرديد، دود يا مه ديديد كه هيچ توضيحي برايش وجود ندارد، شك نكنيد كه يك روح در كنارتان ايستاده است.

پيش بيني آينده توسط ارواح

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

ارواح قدرت فكرخواني دارند و مي توانند آينده شما را پيش بيني كنند. از اين رو، دفعه بعدي كه خوابي راجع به آينده خود ديديد، بدانيد كه يك روح از عالم غيب آن را به اطلاع شما رسانده است.

ارواح توان كشتن انسان را ندارند

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

ارواح به خودي خود توانايي كشتن شما را ندارند، بلكه با اذيت كردن و ايجاد جنون هاي آني ممكن است باعث مرگ فرد به دست خودش بشوند.

آن ها از شدت بي حوصلگي انسان ها را اذيت مي كنند

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

ارواح هم حوصله شان سر مي رود و از اينكه توسط انسان ديده نمي شوند و حتي برخي وجودشان را انكار مي كنند، چندان خوشحال نيستند و از اين رو سعي مي كنند به واسطه انجام برخي امور وجودشان را اثبات كنند. اين كارها اصولا براي انسان خوشايند نيست و موجب وحشت و آزار وي مي شود.

گربه ها ارواح را مي بينند

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

گفته ميشود كه همه حيوانات قادر به ديدن فعاليت هاي پارانرمال (پديده هاي رواني/ ماورا طبيعه) پيرامون خود هستند. اما تاكيد بر اين است كه گربه ها مشخصا توان ديدن ارواح را دارند. بنابراين اگر در خانه گربه داريد، دفعه بعدي كه به طور ناگهاني ميخكوب و به يك نقطه خيره شد، بايد فرض را بر اين بگذاريد كه روح ديده است.

ارواح مهربان

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

در علوم غير اسلامي ارواح مهرباني كه زير يكسال دارند را فرشته مي نامند كه نه تنها ترسناك نيستند، بلكه مي توانند به انسان كمك كنند.

ارواح بيشتر در كليساها سكونت دارند تا گورستان ها

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

ادعا ميشود كه ارواح بيشتر از اين كه در گورستان باشند، در اماكن مذهبي و روحاني همانند كليساها اقامت دارند.

آن ها تغيير را دوست ندارند

ارواح به هيچ عنوان دوست ندارند كه تغييري در شرايط خود ايجاد كنند. آن ها به آنچه كه هستند وفادار مي مانند و سعي مي كنند همه خاطرات، افكار و رفتارهاي خود پيش از مرگ را در وجودشان حفظ كنند.

خانه سفيد تحت تسخير ارواح است

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

گفته مي شود كه كاخ سفيد آمريكا توسط ارواحي همانند ابيگل آدامز تسخير شده است. همچنين برخي گمانه زني مي كنند كه روساي جمهور و بانوهاي اول آمريكا كه درگذشته اند، همچنان در آن جا سكونت دارند. برخي مدعي هستند كه روح آبراهام لينكلن هرگز اين مكان را ترك نكرده است.

روح بوي ليموترش را دوست دارد

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

بسياري از كساني كه در زمينه روح مطالعه مي كنند، باور دارند كه ارواح بوي ليموترش را بسيار دوست دارند. بنابراين اگر دوست داريد با يك روح ارتباط برقرار كنيد، اطراف خود را با ليموترش پر كنيد تا روح جذب شما بشود.

تلفن همراه موجب فراري دادن ارواح مي شود

يك محقق انگليسي ادعا كرده كه پس از اختراع، عرضه و رواج استفاده از موبايل، تعداد گزارشات مبني بر مشاهده ارواح به شدت كاهش يافته است. وي دليل اين امر را سيگنال هاي الكترونيكي اعلام داشته و گفته كه اين امواج، براي ارواح مزاحمت ايجاد مي كنند و مانع از انجام فعاليت آن ها مي شوند.

انيشتين به وجود روح ايمان داشت

دانستني هاي جالب درباره ارواح كه نمي دانستيد +عكس

يكي از بزرگ ترين دانشمندان تاريخ يعني آلبرت انيشتين اعتماد داشت كه روح واقعيت دارد و انسان بدون روح هيچ مفهومي نمي تواند داشته باشد. وي در اين رابطه گفته، همه انرژي هاي دنيا پابرجا هستند و از آن جا كه از بين نمي روند، مي توانند به فرم ديگري از انرژي تبديل شده و روح را تشكيل دهند.

در آخر نيز بد نيست به مقوله روح در جهان بيني اسلامي نگاهي اجمالي داشته باشيم:

در جهان بيني اسلامي، انسان از دو چيز مختلف آفريده شده‌است، كه يكي در حد اعلاي عظمت، و ديگري ظاهراً در حد ادني از نظر ارزش؛ جنبه مادي انسان را گل بدبوي تيره رنگ تشكيل مي‌دهد، و جنبه معنوي او را چيزي كه به عنوان روح خدا از آن ياد شده‌است.

همچنين جعفر صادق (ع) نيز در اين رابطه بيان داشته: روح را نتوان به سنگيني و سبكي توصيف نمود، روح موجودي رقيق است (مانند هوا كه فضا را اشغال مي‌كند اما محسوس نيست) كه قالبي تيره بر آن پوشانيده شده است.

همچنين از اين امام فرزانه سؤال شد: آيا روح پس از آن كه از بدن جدا گشت، متلاشي مي‌شود يا باقي مي‌ماند؟ ايشان پاسخ داد: «باقي است تا گاهي كه در صور دميده شود.»

همچنين بد نيست پرسش و پاسخي كه در سايت مركز ملي پاسخگوئي به سوالات ديني منتشر شده را نيز مطالعه كنيد:

آيا انسان قادر است روح افراد درگذشته را ببيند؟

اگر مراد ديدن عادي با چشم باشد، بايد گفت بر اساس نظريه تجرد نفس، روح در ذات خود قابل مشاهده نيست. چرا كه ذات روح، جسم نيست تا با چشم طبيعى قابل رؤيت باشد، ولي پس از خروج از بدن مادي و جاي گرفتن در بدن مثالي، چه بسا براي برخي قابل مشاهده باشد.

بنابراين اصل روح نه در دنيا و نه در برزخ براي ديگران قابل مشاهد است و از آنجا كه هيچگاه روح از بدن خالي نيست ، در دنيا با قالب بدن مادي و در برزخ با قابل بدن مثالي قابل رويت است. اما در عين حال نكته مهم آن است كه مقدار و نوع دامنه ديد برزخي افراد، بستگي به ميزان معرفت، مقدار فاصله گرفتن انسان از عالم ماده و انقطاع از امور مادي و جسماني و توجه او به عالم مجردات و حقايق دارد.

لذا زماني شخص مي تواند به برزخ ديگران راه پيدا كرده و آنها را مشاهد كند كه با رياضت نفس و تقواي بالاي الهي از عالم ماده كنده شود و به عالم بالاتر يعني به عالم مثال و برزخ نزديك شود و هر به ميزان از عالم ماده فاصله بگيرد به آن عالم نزديك تر مي شود.
در واقع دست يابي به اين مرحله، به طور اختياري و در طول زندگي است؛

اما زماني هم فرا خواهد رسيد كه انسان ها، به طور طبيعي و اجباري، چشم از اين جهان فرو مي بندد و چشم برزخي آنها گشوده مي شود و گاهي اين وضعيت در آستانه مرگ اتفاق مي افتد و شخص آن چه اطرافيان نمي بينند، مي بيند و آنچه اطرافيان نمي شنوند، مي شنوند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 1173
  • بازدید کلی : 29493
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی